onsdag 14 mars 2012

godisarmband

Jag gillar godis nästan lika mycket som jag gillar att pyssla. Vad passar då bättre än ett godispyssel?! Storebror hjälper mej så klart med pysslet för Storebror älskar också att pyssla och tycker om godis även om han inte tycker om godis lika mycket som jag gör.

Vad som behövs:


En påse Jelly Beans


 

Nål och tråd att trä upp godisen på. Vi använde gummisnodd och en liten tjockare stoppnål. Det blev lite kladdigt och Storebror klarade inte riktigt att trä upp godisen på nålen men han var helt nöjd med att få välja ut vilka godisar vi skulle trä upp på tråden. Lite större barn klarar säkert av att trä upp godisen själv.




Två armband gjorde vi, ett till Storebror och ett till Mormor. Här är Storebrors armband till Mormor. Nu kan det inte bli fler armband på en stund, mitt godissug blev för stort så jag åt upp resten av pysselmaterialet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar