tisdag 13 september 2011

Paketkalender

Jag vet att det är lite tidigt att börja tänka på julpyssel. Men jag älskar julen och allt som hör till. Älskar man julen och älskar att pyssla är en paketkalender en bra sak att pyssla till sina barn. Visst kan man köpa en färdig men då får man ju inte pyssla!



Här är mina barns kalender som jag gjort.

Jag köpte 6st av IKEAS pappersbyrå "barnslig ringdans", limmade och tejpade samman alla.


 Jag målade ett enkelt vinterlandskap med akrylfärg.

Ganska många lager färg krävdes innan ytan var helt täckt. Sidorna på kalendern täckte jag med enfärgat papper.


Lådorna får nummer. Mina siffror har jag hittat på Panduro.
Bara fantasin sätter stopp. På min kalender har jag använt: filttyg, brads (även kallade jungfruben), klistermärken, papper, paljetter, skumpapp, trolldeg, träfigurer och filtkulor. 

Förra året låg olika små paket i lådorna. Mest innehöll paketen leksaksdjur, bilar och sångepåsefigurer. I år funderar jag på en liten annan typ av presenter. Tänke att det skulle vara mer en aktivitet som hängde ihop med varje paket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar